הודעות הדובר
"גלעד לזכרם"
"פסג"ה"
"שורשים"




הודעות הדובר

התחנה המרכזית הישנה תועתק למרכז התחבורה העירוני החדש ביוספטל
חדשות

התחנה המרכזית הישנה תועתק למרכז התחבורה העירוני החדש ביוספטל

התחנה המרכזית הישנה תועתק לשד' יוספטל ליד הרכבת

התכנון של התחנה המרכזית הזמנית החדשה לאוטובוסים

 

מי לא מכיר בלוד את התחנה המרכזית הישנה, אשר אינה דומה היום לאף תחנה אחרת במדינה. היא נמצאת במרכז העיר העתיקה, במקום די מבודד וחשוך בלילה, בלי מבנה מסודר לרווחת הנוסעים או לוח אלקטרוני שמורה על תדירות הקווים ומועדיהם. לעיתים דרוש קו אוטובוס נוסף כדי להגיע אליה, לרוב מעדיפים התושבים את מוניות השירות בתוך העיר או את הרכבת לנסיעות בין עירוניות שכן אין ממנה קווים ישירים לערים הגדולות, לירושלים לדוגמא.

כיום התחנה המרכזית לא מסבירה פנים למגיעים אליה, לא בימי הקיץ החמים ובוודאי לא בימי החורף הגשומים. המדובר למעשה במסוף עם שלושה רציפי נוסעים בהן מצויות שמונה תחנות אוטובוס. החל משעות הצהריים המאוחרות, לקראת הערב והלילה הופכת התחנה המרכזית שוממה ובלתי פעילה, ותחנות הבטון הבודדות המוצבות בה הופכות מיותמות.

התחנה המרכזית בלוד הוקמה בראשית ימיה של העיר. מאז ובחלוף השנים, לא עלה בידה של העירייה להביא לכך שגופי תחבורה ציבורית או משרדי ממשלה רלוונטיים יכירו באחריותם לשדרג את התחנה ולהתאימה לעידן המודרני המתקדם. המחלוקות על השטח הקיים, ניטשה בין חברת אגד לבין מינהל מקרקעי ישראל באשר לזכויות על המקרקעין, וכך התעכב הפתרון במשך שנים.

לפיכך החלה העירייה לקדם תוכנית להקמת תחנה מרכזית חדשה שתמוקם בסמוך לתחנת הרכבת בלוד, אשר גם היא הולכת לעבור שדרוג (ראו ידיעה נפרדת). פשוט, יעיל וחכם.

התחנה המרכזית החדשה תכלול את כל המאפיינים של תחנה מודרנית, הכוללת רציפי נוסעים נגישים לנוחות הנוסעים, אולם נוסעים ומרכז מסחרי, שילוט אלקטרוני ומערך קווי תחבורה המופעלים בתדירויות גבוהות יותר.

בשלב הראשון תוקם בתוך כחצי שנה תחנה מרכזית זמנית עד למיקומה הסופי במתחם הרכבת החדש - פרויקט זה מתחיל בימים הקרובים.



קידום אתרים
בניית אתרים: תבונה-מילניום