שירותים
בקליק

שירותים בקליק

"לוד הופכת למרכז התחבורה הראשי של ישראל"

דברים אלה, של ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, נאמרו במהלך ביקור עבודה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים - מירי רגב, השבוע בלוד, והם מבטאים את קפיצת המדרגה המשמעותית של העיר ואת הדהירה שלה קדימה ■ השרה מירי רגב: "לוד נמצאת במרכז המדינה, ואנו שמים אותה במוקד ההחלטות של ממשלת ישראל, נקדם פתרונות ונסייע ללוד בנושאים שבאחריות משרדי".

תאריך: 17-06-2020

image

  • בתמונה: סיור בלוד ראש העיר יאיר רביבו והשרה מירי רגב

מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, הגיעה לביקור עבודה בלוד בהזמנתו של ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, כדי לקדם נושאים תחבורתיים בלוד שבאחריות משרדה.

בדיון המורחב שהתקיים במתנ"ס גני אביב, השתתפו סגנה, ח"כ אורי מקלב, בכירי משרדה וכן נציגי התחבורה הציבורית, הרכבת, רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית,  התשתיות, הרשות לבטיחות בדרכים, וכן ממלא מקום ראש העיר יוסי הרוש, סגן ראש העיר רפי קטאשוילי– מחזיק תיק התחבורה, חברי מועצת העיר ובכירי עיריית לוד בראשות המנכ"ל אהרון אטיאס.

"אנו גאים ונרגשים לארח חברה אישית וידידת העיר לוד" אמר ראש העיר בפתח הדברים, "אנו מודים לשרת התחבורה מירי רגב שהגיעה לביקור עבודה בלוד, בחלוף זמן קצר מאז כניסתה לתפקיד ועל אף לוח הזמנים העמוס, ואנו רואים בפגישה זו כחשובה ומשמעותית ביותר לקידומה של העיר" אמר רביבו ופנה לשרה: "את האדם הנכון במקום הנכון כמי שיודעת להניע תהליכים תוך דבקות במטרה ועמידה ביעדים".

  • ישיבה מורחבת בהשתתפות בכירי משרד התחבורה ובכירי העירייה

ראש העיר ציין כי תכנון ופיתוח העיר לוד עתידים לשנות את פני העיר ולהפכה לעיר משמעותית ונגישה במרכז הארץ. "מתוכננות בעיר 50,000 יח"ד בשכונות חדשות ובהתחדשות עירונית וכן תוספת של 3.2 מיליון מ"ר מסחר ותעסוקה" אמר ראש העיר. "התכנון העירוני לפי תפיסת הפיתוח, מוט התחבורה ציבורית, הליכה ותנועה בת-קיימא. בהתאם לכך, נדרש מהלך משולב של חיזוק הקשר בין העיר למטרופולין והרשת הארצית לצד חיזוק מערך התחבורה הפנים-עירונית".

עוד ציין ראש העיר כי ברמה הבין עירונית, העיר תונגש על ידי 3 תחנות רכבת, 5 תחנות מטרו, קו ART וכן באמצעות רשת כבישים מהירה ומחלפים ורשת שבילי אופניים מטרופולינית. המערך הפנים-עירוני יתבסס על שירות תדיר של תחבורה ציבורית ברשת נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית - מהיר לעיר), תשתיות אופניים והליכה ברגל ומעברים עיליים ותחתיים מעל תשתיות התחבורה הארציות החוצות את העיר.

"על מנת לאפשר הגשמת החזון התחבורתי - תכנוני של העיר, נבקש את תמיכת המשרד בקידום הפרויקטים הבאים" אמר ראש העיר והציג את התחומים והנושאים השונים, בהם כאמור חיבור העיר למטרופולין ולרשת הארצית בהם בין היתר, תקצוב רכבת ישראל להקמת תחנת לוד צפון, תקצוב הרחבת תחנת גני אביב והפיכתה לדו-צדדית, תקצוב נתיבי איילון לתכנון וביצוע החיבורים בין כביש 200 לכבישים 1  ו-40, תקצוב נת"י לתכנון וביצוע שיקוע כביש 40 בצומת שד' הציונות, וכן תגבור קווי התחבורה הציבורית ותקצוב העירייה לצורך ביצוע סקר עומק מקיף אודות יעדי והרגלי הנסיעה של תושבי העיר.

בתחום מערך התחבורה הפנים עירונית הציג ראש העיר את בקשות העירייה לתקצוב תכנון מפורט להקמת רשת שבילי אופניים מטרופולינית ועירונית, קידום מרחב אורבני מוטה הליכה ברגל, ותמיכת משרד התחבורה במעבר אוטובוסים בעיר להנעה חשמלית ידידותית לסביבה.

שני נושאים אחרים שלא נזנחו, דרישת העירייה להעביר את ניהול הפינויים בשכונת ס"ח המתגוררים בסמוך למסילה שמקדמת רכבת ישראל, וכן הפחתת מפגע רעש המטוסים וחיוב רשות התעופה האזרחית לערוך שינוי במסלול ההמראה המזרחי מנתב"ג כך שהמטוסים לאחר המראתם יסתובבו מערבה מעל יער בן שמן ויגיעו בגובה רב מעל העיר.

  • ראש העיר מציג לשרה את ביצוע החיבורים בין כביש 200 לכבישים 1  ו-40

לאחר סבב התייחסויות של כל גורמי המקצוע במענה לנושאים השונים שהציג ראש העיר, סיכמה השרה את הישיבה: "הביקור בלוד חשוב לי מאוד ולכן בחרתי לקיים כאן את אחד מסיורי העבודה הראשונים שלי. אני רוצה להודות לך ראש העיר, אני רואה את הנמרצות שלך כפי שעשית גם בתרבות, בחינוך ובאיכות הסביבה ולמעשה בכל תחום שאתה לוקח לטיפולך. אתה מקדם עיר מאוד מאתגרת ומורכבת, ולכן אנחנו בממשלה - היום ובעבר, החלטנו לשים אותה במוקד החלטות הממשלה. כעיר חשובה במרכז הארץ, נותנת לוד מענה לכל גווניה אוכלוסייה בחברה. כפי שעשינו בתרבות ובספורט וסייענו לעיר, נעשה זאת גם בתחומי התחבורה והבטיחות בדרכים. למספר סוגיות שהועלו כאן כבר נתנו פתרון, חלק אחר נגבש המלצות ונראה כיצד לקדם את בקשות העירייה. הרשויות המקומיות הם אחד העוגנים שלנו במשרד התחבורה ואנו צריכים לראות איך נותנים חבילה מתאימה לכל עיר, בוודאי לעיר לוד שנמצאת בתנופה אדירה. אנחנו כאן כדי לסייע לכם ולקדם פתרונות בנושאים שבאחריות משרדי, נעשה זאת תוך שיתוף פעולה הדוק וחלוקת אחריות".

  

המהפכה התחבורתית כבר כאן

  • בתמונה: לוד במרכז עורקי התחבורה הראשיים של ישראל

לוד נמצאת בעיצומה של טרנספורמציה ושינוי יסודי, שלא ראתה מאז הקמת המדינה. בעיר, אשר ממוקמת בלב גוש דן כ-15 דקות מתל אביב ועל צירי התחבורה הראשיים, המהפכה כבר החלה.

המהלך האסטרטגי כולל שורה של צעדים, בהם הסכם הגג, ההשקעות האדירות בעיר הוותיקה ובשכונות החדשות, החיבור בין הסקטור הממשלתי, עסקים חדשים ומנהיגות מקומית.

האתגר החשוב ביותר בשנים הקרובות הוא הובלת אחד מהסכמי הגג הממשלתיים הגדולים בישראל, בהיקף של כ-7 מיליארד ₪. ההסכם כולל תקציבים משמעותיים לפרויקטים בתחומים שונים: חינוך, רווחה, ביטחון אישי, תיירות, תרבות, תשתיות, סביבה, מרחב ציבורי, עירוניות חכמה ועוד, כאשר אחד התחומים הבולטים הוא התחבורה.

במסגרת ההסכם ייסלל כביש מרכזי חדש בלוד ובסביבתה, כביש 200, אשר יחבר בין כביש 431 לכביש 1. כמו כן, ייבנו הפרדות מפלסיות בעיר וגם באזור התעסוקה הצפוני לטובת מעבר בטוח ונגיש במפגש הדרכים עם מסילות הרכבת. הסכם הגג האסטרטגי והפרויקטים התחבורתיים הנלווים אליו ישדרגו את איכות החיים בעיר, יביאו עסקים ותושבים חדשים ויהפכו את לוד לאחת הערים המובילות בישראל.        

קפיצת המדרגה בעיר באה לידי ביטוי כאמור, במישור התשתיתי והתחבורתי. בשיתוף פעולה עם חברת נת"ע, לוד תהיה חלק מפרויקט "המטרו". הקו יעבור דרך מרכז לוד והעיר העתיקה ויימשך עד לרובע התעסוקה החדש, כולל בחינת חיבורו לנתב"ג. גם במסגרת פרויקט הרכבת הקלה (הקו החום), מתוכנן קו, שחוצה את העיר לאורכה. פרויקט "מהיר לעיר", שמתוכנן על ידי חברת נתיבי איילון בקרב רשויות מקומיות, מבוצע לראשונה בלוד, על ידי כלכלית לוד, ויספק רשת רציפה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית.

  • מהיר לעיר - הדמיית הפרויקט בשד דוד המלך

הישג נוסף הוא מתחם התחבורה המשולב. רכבת ישראל הביעה אמון בעיר ובכך לוד הופכת למרכז תחבורתי מהגדולים והחשובים בישראל, לצד העיר תל אביב. הפרויקט מוקם על שטח של 51 דונם ובגודל של 36 אלף מ"ר, נמצא בשלבי הקמה ועבודתו צפויה להסתיים בסוף 2020. המתחם יכלול תחנת רכבת חדשה (הנמצאת בהקמה) לצד תחנת אוטובוסים מרכזית, אשר תכלול עשרות קווי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. במתחם ייבנו שטחי מסחר ובילוי, יוקמו שני מגדלי משרדים, ישולבו מרכז ההדרכה המורחב ומתחם תחזוקה של רכבת ישראל וייעשה שדרוג של סביבת המתחם.

לקראת הרובע המערבי החדש ורובע התעסוקה, תחנת הרכבת של גני אביב, הנמצאת בין תחנת לוד מרכז לתל אביב, תוכפל, תהפוך לתחנת רכבת דו צדדית ותתוגבר בה תנועת הרכבת וכמות הנסיעות. כמו כן ייעשו שינויים ותוספות בפרויקטים תחבורתיים שונים בעיר, כגון תחנת הרכבת לוד צפון והמסילה המזרחית, כניסה חדשה מדרום לעיר בצמוד לכביש 200 המתוכנן ומחלף נתב"ג עם חיבור לכביש 1.

  • הרחבת תחנת גני אביב והפיכתה לדו-צדדית והקמת תחנת רכבת נוספת בלוד צפון

עו"ד יאיר רביבו, ראש עיריית לוד ומי שמוביל את הסכם הגג עם הממשלה, אומר כי "הכל קורה כאן ועכשיו. הנגישות התחבורתית חסרת התחרות והשקעות העתק - הופכות את לוד למרכז התחבורה הראשי של ישראל. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי שמאמין בעיר, עסקים חדשים וחברות ענק שמגיעות לעיר, ומנהיגות מקומית. פרויקטים אלה יצעידו את העיר קדימה וישפרו את איכות החיים של התושבים. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, יהפכו את העיר לאחד היעדים המועדפים עבור משפחות צעירות וארגונים גדולים".

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

close